Introductie cursusportaal

Introductie cursusportaal voor de installatietechniek

TEB Vakschool introduceert voor haar leden de mogelijkheid om installatie medewerkers na- en bij te scholen. Het gaat hier om de basiskennis mbo niveau 2 en de verdiepende kennis mbo niveau 3. Het betreft in beide gevallen scholing in 5 thema’s:

Ieder thema is ingedeeld volgens een vaste structuur, een nul-en een eindmeting, Basis- en verdiepende kennisopdrachten en praktijkopdrachten

Nulmeting

De nulmeting bevat  een selectie vragen uit de theoriemodulen die zijn ondergebracht onder de knop basiskennis. Door middel van het maken van  de nulmeting ga je kijken welke kennis er bij jou aanwezig is over het thema. Na het doorlopen van deze nulmeting krijg je een resultatenoverzicht te zien. Zie voorbeeld.

Scoor je onder de 55% op een onderdeel dan moet je deze theoriemodulen gaan maken.

Basiskennis opdrachten

De basiskennis en de theoriemodulen zien er uit als weergegeven op onderstaande afbeelding:

Verdiepende kennisopdrachten

Na het doorlopen van de basiskennismodulen kun je starten met de verdiepende kennismodulen. Zie voorbeeld.

Bij de verdiepende kennismodulen maak je gebruik van de “kleintjes” van ISSO. Om hier gebruik van te kunnen maken krijg je via je werkgever een account op de ISSO kennisbank. Via www.kennisbank.isso.nl log je in met je persoonlijk account. Vervolgens ga je naar de bibliotheek en selecteer je het Kleintje. Zie voorbeeld.

Na het maken van de verdiepende kennismodulen sluit je het thema af met een eindmeting. In deze eindmeting worden vragen geselecteerd uit alle theoriemodulen. In het  resultatenoverzicht  aan het eind van de meting kun je zien wat jouw score is. Is de score 55% of hoger dan heb je het thema theoretisch afgerond

Praktijkopdrachten

Maak met je werkgever afspraken over het wel of niet maken van de praktijkopdrachten. De praktijkopdrachten zijn voor het aanleren van basisvaardigheden.

Aanmelden

Medewerker(s) aanmelden kan op ieder gewenst moment. De medewerker kiest 1 of meerdere thema’s uiteraard in overleg binnen het installatiebedrijf. De e-learning staat 18 maanden ter beschikking van de medewerker(s). De volgorde waarin je de thema’s doorloopt bepaalt de medewerker zelf of stemt dit met u als werkgever/leiding gevende af.

Met het aanmeldformulier in onderstaande link kun je werknemers inschrijven.

E-learning inschrijfformulier bedrijven

Voor meer informatie neem contact op met TEB Vakschool, 013-7200825 of info@teb-vakschool.nl. U kunt ook contact opnemen met Simac Learning Solutions (040-2582000 en LearningBOX@simac.com) als uitvoerder van deze na- en bijscholing e-learning installatietechniek.