TILSI

Ontstaan en functie van coöperatie TILSI binnen TEB Vakschool

TILSI is een coöperatie die is opgericht in 1987 door en voor installateurs, destijds in Tilburg.
Men kon lid worden van de club en op die manier op een informele sfeer met elkaar van gedachte wisselen over de installatietechniek.

Ook werd er vanuit coöperatie TILSI collectief ingekocht waardoor de installateurs een gezamenlijke korting konden bedingen bij de groothandels binnen onze branche. Dit inkoop gedeelte is later opgegaan in GasNed Inkoop (tegenwoordig Abel Inkoop).

Coöperatie TILSI is echter altijd blijven bestaan en in 2010 werd er nieuw leven ingeblazen toen diverse leden ontevreden waren over de manier van opleiden en begeleiden van leerlingen voor het mooie vak. Coöperatie TILSI pakte dit signaal op en stond aan de wieg van de oprichting van de TEB Vakschool.

Het toenmalige bestuur van TILSI heeft destijds de heer Cees van Nispen benaderd om gezamenlijk het opleiden en begeleiden van leerlingen en zij-instromers naar hun inzicht te ontwikkelen en in te richten. Cees was door zijn jarenlange ervaring bij het ROI (het tegenwoordige Installatiewerk) dé aangewezen persoon om de vakschool vorm te gaan geven.

Samen hebben we gekeken wat er te verbeteren was aan de opleiding en begeleiding. Het TILSI bestuur deed dit vanuit de kant van de werkgevers en Cees van Nispen vanuit de kant van de scholing/begeleiding.

Na jaren van samenwerking was er schaalvergroting nodig en is TEB Vakschool voor een gedeelte overgenomen door GasNed Verenigde waardoor er een grotere expansie mogelijk werd richting de toekomst.

Gedurende de tijd is coöperatie TILSI zich altijd blijven inzetten om de opleidingen en de begeleiding optimaal in te richten, door aan TEB Vakschool aan te geven welke opleidingen de aangesloten bedrijven wensten voor hun personeel. Maar ook diende het als klankbord voor TEB Vakschool als het ergens een vraag over had.

Op dit moment groeit TEB Vakschool door de inzet van hun medewerkers en de input van de TILSI.

Vanuit dit van oorsprong Tilburgse samenwerkingsverband zijn er allerlei zaken mogelijk. In welke regio dan ook! TILSI gelooft er in dat de branche het samen moet doen. Heeft u als installateur vragen of suggesties, dan hoort het bestuur dit heel graag.

Naam(Vereist)
E-mailadres(Vereist)
Laat ons weten wat je bezighoudt. Heb je een vraag voor ons? Stel hem gerust.