Over ons

TEB vakschool is een organisatie opgericht door werktuigkundige en elektrotechnische installatiebedrijven, met als doel de begeleiding en scholing van leerlingen in de technische installatiebranche te optimaliseren. Momenteel kent TEB Vakschool ruim zestig leden die wij met veel passie en professionaliteit ontzorgen als het gaat om de begeleiding en praktijkscholing van de BBL leerlingen. Deze leerlingen zijn rechtstreeks in dienst zijn van de desbetreffende werkgevers of zijn in dienst bij TEB Vakschool en worden gedetacheerd. Zij volgen de opleiding installatietechniek of elektrotechniek aan een ROC via de beroepsbegeleidende leerweg (BBL). De leerlingen leren dus in de praktijk. TEB Vakschool vormt de schakel tussen bedrijf, leerling en opleiding.

De dagelijkse bedrijfsvoering van TEB Vakschool wordt verzorgd door Erwin (Directeur), Juul (Leerlingbegeleider), Mitchell (docent) en Linda (administratie). Daarnaast zijn er een zestal freelance praktijkopleiders voor ons werkzaam met een uitgebreide ervaring binnen hun vakgebied, plus een aantal externe opleidingspartners.

Traject BBL-leerlingen:

De praktijkopdrachten BBL zijn gericht op het praktijkexamen van de leerling, maar ook wordt er gewerkt aan BPV-opdrachten die de leerling niet kan maken op de werkvloer. TEB Vakschool heeft de beschikking over onderstaande praktijklokalen.

• Tilburg (P. van Erve): installatietechniek montage
  • Eindhoven (AJ Loots): installatietechniek montage
  • Den Bosch (KW1C): installatietechniek montage alsmede service & onderhoud, elektrotechniek montage
  • Boxtel (GUTS): elektrotechniek montage alsmede service & onderhoud
  • Rucphen (Install 21): installatietechniek montage, elektrotechniek montage
  • Lijnden, (Jouw Opleiding): service & onderhoud

Traject zij-instromer:

Voor de zij-instromer hebben wij maatwerkprogramma’s, maar interessant zijn de Sprintopleidingen niveau 2 waar een kandidaat met weinig technische kennis binnen 10 maanden een diploma kan behalen met crebo + een baan, gegarandeerd voor minimaal 1 jaar bij TEB-Vakschool.

Wij hebben nu 3 richtingen die wij i.s.m. ROC Tilburg uitvoeren, nl.:

• Installatietechniek Woningbouw niv.2 + baan
  • Elektrotechniek niv. 2 + baan
  • Monteur Airco/Warmtepompen niv. 2 + baan

Voor zij-instromers die al werkzaam zijn in een technisch vak zijn kortere trajecten mogelijk. Dat wordt via een test en een assessment vastgesteld,  waarna TEB samen met een kandidaat en een bedrijf een opleidingstraject kan uitzetten, hetzij gedetacheerd via TEB of direct in dienst bij het bedrijf.