Opleiden

Starten met een leuk salaris bij TEB-Vakschool, meld je aan! De komende twee jaar worden de jeugdlonen t/m 20 jaar sowieso verhoogd met 10 %, TEB-Vakschool betaalt jou nog eens € 100 extra per maand als jij je aanmeldt bij TEB. TEB staat voor Techniek en Bedrijf

Wat verdien je nu als jongere bij TEB? Klik hier.

Praktijkleren binnen de technische installatiebranche is een belangrijk onderdeel van het moderne beroepsonderwijs. TEB Vakschool organiseert de Beroepspraktijkvorming (BPV) binnen reële bedrijfsomstandigheden, zodat BBL-leerlingen gericht competenties kunnen verwerven en ontwikkelen voor het toekomstige beroep.
In samenwerking met onze leden (>60 installatiebedrijven) kunnen wij als geen ander aankomende vakmensen enthousiasmeren en ervaring laten opdoen. Wij verhogen en stimuleren de kwaliteit van het vakmanschap. Dit doen wij door middel van extra praktijklessen die door onze ervaren praktijkopleiders gegeven worden. In onze praktijklocaties begeleiden wij de BBL-leerling binnen de praktijk en bereiden hen optimaal voor op het praktijkexamen.

Bij TEB vakschool kun je als BBL-leerling een opleiding volgen op verschillende niveaus.
Je begint als hulpmonteur, dat is een niveau 2 opleiding. Daarna kun je doorgaan met niveau 3 richting Eerste monteur of Servicemonteur. Ook is niveau 4 een mogelijkheid, in dat geval volg je in de meeste gevallen een opleiding richting Technicus of Werkvoorbereider. Dat geldt zowel voor werktuigkundige als elektrotechnische opleidingen. Klik hier voor een actueel overzicht van BBL-opleidingen waar wij begeleiding en praktijkscholing voor aanbieden.

Werken binnen de Technische Installatiebranche

Binnen de Technische Installatiebranche kun je kiezen voor installatietechniek of elektrotechniek. In beide richtingen zijn er veel verschillende mogelijkheden qua werkgebied en doorgroeimogelijkheden. Je kunt je werkzaamheden uitvoeren in nieuwbouw, onderhoud of renovatie. De werkplek varieert van utiliteit (kantoren en bedrijven), industrie of bij klanten thuis. De werkzaamheden variëren van montage, service en onderhoud tot het oplossen van storingen.